Činjenica koja nas je raspametila - i u teretani je manje više

Ne, ne morate se 'ubijati' od treninga za dobre rezultate

Ako je pred nama sat vremena aerobika, fitnessa ili nekog drugog oblika vježbanja, većina nas će se dobrano potruditi da u tom vremenu izvede što više različitih vrsta vježbi i u što bržem tempu, ali to često može biti pogrešno, pogotovo kod početnika.


Zašto je tako?

Naime, kod treninga stvar nije toliko u kvantiteti, koliko u kvaliteti samih vježbi i načina na koji ih izvodimo, pa je stoga često bolje napraviti dva pravilna čučnja, nego dvadeset krivih. Međutim, većina nas, osobito ako se radi o grupnim treninzima, pazi jedino na to da prati tempo cijele skupine, često niti ne razmišljajući o tome što zapravo radi s rukama i nogama te koji je doista smisao i cilj vježbe koju upravo izvodimo.

Osim što na taj način često samo bezveze 'lamatamo' rukama i nogama, kada osvijestimo vježbu koju izvodimo, automatski pojačavamo njen učinak jer, nakon što usmjerimo fokus na grupu mišića koju trenutno koristimo, na taj način aktiviramo i one koje bismo inače vjerojatno zanemarili.

Dobar primjer za to je, primjerice, dizanje utega. Ako ovo radite brzinski, u tri serije sa po dvadeset dizanja, a pri tome razmišljate o tome što sve morate kupiti na povratku iz teretane u dućanu, postići ćete puno slabiji efekt nego kada radite jednu seriju s deset polaaaganih dizanja i spuštanja pri čemu svjesno razmišljate o tome jesu li vam ramena u dobrom položaju, je li vam raskorak pravilan i držite li dobro ravnotežu, koji vam sve mišići rade osim onih na rukama (obratite pozornost na leđa, trbuh, noge...), je li vam držanje pravilno, odnosno, je li vam kralježnica ravna...


Što kaže struka?

Ovo se odnosi na sve vrste vježbi, a i znanstvenici su dokazali da sporo, ali pravilno vježbanje, ima bolji efekt, posebice kada želimo formirati točno određeni mišić, primjerice, trbušni, leđni ili bedreni, što su potvrdili i bodybuilderi koji prije natjecanja upravo ovako završno 'peglaju' svoj izgled do savršenstva, osobito točno ciljane mišiće ili grupe s čijim izgledom još nisu do kraja zadovoljni.  

12.11.2016. Tekst: Grazia.hr Fotografija: Thinkstock