Treće izdanje prvog svjetskog festivala analogne vektorske grafike – Vector Hack održat će se u Zagrebu i Šibeniku s tridesetak međunarodnih i domaćih umjetnika, programera i inženjera koji se bave audiovizualnom umjetnošću za koju koriste analogne osciloskope i lasere koji će sudjelovati na glavnoj izložbi festivala, te na izvođačkom, filmskom i konferencijskom dijelu programa.

Vector Hack u Zagrebu i Šibeniku

Festival je najavljen svojevrsnim pretprogramom, gerilskim vektorskim projekcijama koje su u ponedjeljak 26. rujna osvanule na popularnim zagrebačkim fontanama, a narednih dana je oživio Tehnički muzej i zapadnu fasadu Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Treći Vector Hack službeno se otvara u petak 30. rujna u 19 sati u zagrebačkom Pogonu Jedinstvo velikom grupnom izložbom na kojoj će se predstaviti Mirjana Vodopija, likovna umjetnica koja motivima iz prirode problematizira pojmove svijesti, identiteta i percepcije vremena i prostora, Philipp Haffner, glazbenik i umjetnik te integralni pripadnik austrijske elektronske glazbene scene od 1990-ih godina, Ivan Marušić Klif, nagrađivani multimedijalni umjetnik i osnivač Vector Hack festivala te mnogi drugi.

Performerski i filmski program festivala počinje u subotu 1. listopada nastupom istaknutog i nagrađivanog umjetnika Ralfa Baeckera koji će izvesti izuzetno atmosferičan i inovativan elektrokemijski algoritamski rad, uspješnicu sa svjetskih eksperimentalnih festivala. Nakon nastupa, s umjetnikom će se održati i razgovor koji će zainteresiranima dati uvid u njegovu metodologiju rada. Istoga dana premijerno će se prikazati dokumentarni film The Vasulka Effect redateljice Hrafnhildur Gunnarsdóttir o pionirima video umjetnosti i osnivačima legendarnog “kazališta elektroničke umjetnosti The Kitchen, Steini i Woodyju Vasulka.

Nedjeljni program 2. listopada otvara pretpremijera dugometražnog eksperimentalnog filma #59 cijenjenog nizozemskog umjetnika Joosta Rekvelda. #59 je apstraktni animirani znanstveno-fantastični film u kojem se ljudi, vanzemaljci i uređaji kolebaju između planetarne kontrole i strojnog kaosa. O radu na filmu Rekveld će pričati u ponedjeljak u sklopu predavanja Chaos in a Closed World. Audiovizualni performans dana izvest će umjetnici Bernhard Rasinger i Philipp Haffner pod zajedničkim imenom Optokoppler.

Posljednjeg dana zagrebačkog dijela programa, u ponedjeljak 3. listopada, prikazat će se trokanalni eksperimentalni video The Room Presumed multidisciplinarnog umjetnika Scotta Kiernana kojeg posebno zanima promjena značenja prelascima između tehnologije, govora i sintakse, te će nastupiti Jerobeam Fenderson i Hansi Rabera koji zajedno kreiraju dinamična audiovizualna djela s kojima često nastupaju na svjetskim festivalima elektronske glazbe. Uz sve navedeno, filmski dio programa čine i svakodnevne projekcije kratkih eksperimentalnih filmova cijenjenih međunarodnih umjetnika.

Vector Hack festival 5. listopada seli u Šibenik u Kuću umjetnosti Arsen na Obali hrvatske mornarice 1 i sastoji se od konferencijskog, filmskog i performerskog programa te će se u potpunosti prenositi uživo. Šibenski dio programa festivala završit će se laserskim projekcijama na Tvrđavi Sv. Mihovila u petak 7. listopada.

Analogna vektorska sinteza je umjetnička tehnika koja korijene vuče iz ranih eksperimenata prve polovice 20. stoljeća. Nastaje pomoću zvučnih frekvencije koje se koriste za iscrtavanje grafika na osciloskopima ili laserima, veza između slike i zvuka je neraskidiva i direktna – ono što se čuje se vidi i obrnuto. Sama proizvodnja signala potrebnih za realizaciju ovakvih umjetničkih radova je kompleksna i obuhvaća više različitih polja poput fizike, matematike, elektronike i umjetnosti. Premda publici nerazumljivi s praktične strane, ti postupci rezultiraju apstraktnim audiovizualnim spektaklima koji intrigiraju i generalnu publiku zbog svoje čistoće i jednostavnosti, čak i kada su možda i zbunjeni njihovim eksperimentalnom formom.

Ulaz na sve programe festivala je slobodan.