Loše raspoloženi i bez energije? Ova prehrana bi vam mogla pomoći

Ovo nam se ne čini kao tek neki novi ludi hit na Instagramu - riječ je o prehrani koju odobravaju nutricionisti i koja bi vam trebala podignuti radni elan, ali i raspoloženje

Sasvim je u redu imati pokoji dan kad vam se ništa ne da i kad vam je teško ustati iz kreveta - pogotovo u ovo jesensko vrijeme kada je vani sve sivo i mokro. No, ako već neko vrijeme odugovlačite sa svim obvezama, nemate entuzijazma i ništa ne radite s voljom, možda vam je razina dopamina preniska. 
O čemu zapravo pričamo? Dopamin je i hormon i neuroprijenosnik koji je u našem mozgu zadužen za motivaciju, pomaže nam da ostanemo fokusirani i produktivni, ali bolje raspoloženi. 

Ako osjećate da vam treba malo više radnog elana, motivacije i smijeha - u svoju prehranu uvrstite ove namirnice koja potiču otpuštanje dopamina. Nije prekomplicirano, nije skupo niti je, što je nama prilično važno, neukusno. 

1. Bjelančevine

Neka istraživanja pokazuju da većina žena ne unosi dovoljno proteina koliko bi trebalo. Bjelančevine se sastoje od aminokiselina, a jedna od njih, L-tirozin zadužena je za otpuštanje dopamina. Govedina, piletina i puretina su bogate L-tirozinom pa ih više uvrstite u svoju prehranu, a ako ste vegetarijanac, onda vam jaja i jogurt mogu biti dobar izvor. 

2. Folati

Tamnozeleno lisnato povrće je bogato folatima (vitamini B9) koji također potiču proizvodnju dopamina pa jedite puno špinata, kelja, brokule, zelene salate da se bolje osjećate ovih dana. 

3. Pšenične klice

One sadržavaju esencijalnu aminokoselinu fenilalanin koja također sudjeluje u stvaranju dopamina. Pospite ih po salati ili ih ubacite u svoj jutarnji smoothie.  

4. Omega-3 kiseline

Istraživanja pokazuju kako povećanje unosa omega-3 masnih kiselina može smanjiti depresiju. Prehrana bogata njima ne samo da povećava razinu dopamina, već i serotonina - kemikalije sreće. Da biste bili bolje volje, jedite puno plave ribe, lososa i lanenih sjemenki.

5. Cikla

Ovo je ključno povrće kad je riječ o povećanju razine dopamina. Ona sadži aminokiselinu betain - koja se u tijelu ponaša kao antidepresiv. ​

08.07.2017. Tekst: Grazia.hr Fotografija: Thinkstock