Ne volite previše vježbati? Ova slavna liječnica misli da je to odlično!

Autorica bestsellera 'Hormonska ravnoteža', dr. Sara Gottfried otkriva zašto vam previše vježbanja može štetiti i kakav je trening optimalan za hormonski sustav i cijelo tijelo 

Ako ste jedna od onih osoba koje se ne vole ludo izmoriti u teretani - imamo dobre vijesti za vas! Previše tjelovježbe, tvrdi dr. Sara Gottfried, autorica knjige Hormonska ravnoteža, u biti nanosi više štete nego koristi vašem tijelu.

"Intenzivan trening oslobađa dva hormona, CRH (kortikotropin-oslobađajući hormon) i kortizol, a oba se pojavljuju kao odgovor tijela na stres," piše Gottfried.
"CRH povećava propusnost crijevnog zida, pluća i kože, dok visoke razine kortizola ubrzavaju starenje, usporavaju probavu i protok krvi u crijevima - a to je sve loše ukoliko želite izgubiti na težini".
Profesionalni sportaši, odnosno njihovi liječnici su, navodi Gottfried, s ovim upoznati pa se zato bore protiv ovih posljedica uzimanjem probiotika, omega-3 kiselina te vitamina C, što, kaže, može i vama pomoći ako intenzivnije vježbate.

Ipak, doktorica prepoporučuje da biste trebali smanjiti previsoki intenzitet vježbanja te da vam je za održavanje težine i zdravlja dovoljno ovoliko vježbati:  

Oko 20 do 30 minuta na dan, četiri puta tjedno. Dr. Gottfried također preporuča da se krećete manje, a češće, nego da odjednom odradite intenzivan i dugotrajan trening, a po njoj su idealne vrste treninga Pilates, joga i barre jer dovode u formu cijelo tijelo bez izazivanja velikog stresa. "Ovakva vrsta vježbanja, kaže Sara Gottfried, stabilizira razinu kortizola, pomaže s kontrolom težine i jača vaše mišiće". 

25.04.2017. Tekst: Grazia.hr Fotografija: Thinkstock