IZ ARHIVA Giorgio Armani: "Tko će me naslijediti? Vrijeme će pokazati"

Uoči LFW prisjetili smo se velike revije na prošlom Londonskom tjednu mode za S/S 18, kada je Grazijina novinarka Rebecca Lowthorpe dobila veliku čast – "audijenciju" kod "modnog maga" Giorgia Armanija osobno


Bogatstvo Giorgia Armanija procjenjuje se na 8,1 milijardu dolara. Možete li zastati samo na trenutak i još jednom razmisliti: OSAM. ZAREZ. JEDNU. MILIJARDU. On je najuspješniji talijanski dizajnerski "izvozni proizvod" i, prema "Forbesovoj" listi, najbogatiji modni dizajner na svijetu. "Više bih volio da sam najpoznatiji", kaže on kroz smijeh – i mislim da se ne šali. Ima 83 godine. OSAMDESET I TRI! I ne samo da je još uvijek glavni dizajner svih svojih sedam linija odjeće, nego nadgleda i dizajniranje šminke, nakita, sunčanih naočala, parfema, satova, namještaja, restorana, hotela i kafića koji nose njegov potpis, a uza sve to je također i predsjednik kompanije te njezin jedini dioničar.

S ovim talijanskim supermoćnikom susreli smo se u Londonu gdje je došao sa 60-članim timom (stanovnici britanske prijestolnice mogli su zamijetiti natpise od crvenih svjetala EMPORIO ARMANI koja su bila postavljena po County Hallu kako bi obilježila njegov dolazak) da bi predstavio svoju novu Emporio Armani kolekciju na Londonskom tjednu mode i proslavio otvaranje svoje nove trgovine na Bond Streetu. Pokušavala sam doći do njega tog poslijepodneva kada su stigli u grad kako bih dobila intervju, ali u tome nisam uspjela iz prvog pokušaja. ("Nije baš u, hm, najboljem raspoloženju", objasnio mi je njegov PR kada sam došla u dogovoreno vrijeme. "Stvar je u tome da nije sasvim zadovoljan modelima, ali vjerujem da će sve biti u redu za sutrašnji razgovor."). Gulp! Ovo se, dragi čitatelji, može dogoditi samo u svijetu Giorgia Armanija: Ikone. Legende. Boga. Da, Boga, jer u Panteonu modnih velikana, Armani sigurno zaslužuje prvo mjesto.

Dolazimo drugi dan. Dakle, sada smo konačno ovdje, fotograf koji spremno čeka i ja, u njegovim službenim prostorijama. Već sam poslala pitanja PR timu – nema pitanja, nema razgovora, takvo je pravilo – i neposredno prije susreta s njim dobivam odgovore. ("Tako možete iskoristiti svoje vrijeme kvalitetnije i pitati ga podrobnije o stvarima koje vas osobito zanimaju"). Ovo je kao pravi modni ispit: čitam odgovore na prvotno postavljena pitanja, a na svaki odgovor samo mi se nameće još gomila novih potpitanja. Argh! I to u samo pet minuta. A onda smo napokon ušli.

Prvo sam ugledala njegovu kosu. Tako je intenzivno bijela. Priprema model s hordom pomoćnika oko sebe, a barem još pedesetak "armanijevaca" je također u prostoriji. Da nije bilo stalaka s odjećom koji se protežu dokle god nam se pruža pogled i stola prepunog sjajnog accessoriesa, mogli bismo pomisliti da se ovdje sprema vojni udar, a ne modna revija. Ali, ovo je Giorgio Armani: glavni zapovjednik vojske kojoj je cilj osvojiti svijet, ili barem London na tu jednu večer.​

Čekamo ne usuđujući se sjesti na jedan od skupocjenih naslonjača. "Mi" smo fotograf, Anoushka Bourghesi, globalna direktorica marketinga i PR-a za Armani koja će prevoditi (Armani voli razgovarati na svom materinjem talijanskom jeziku), njegov osobni asistent Paul Lucchesi i ja.

"London je metropola koja živi "sto na sat" i koja se neprestano mijenja i transformira, puna modernizma, svježih ideja i kreativnosti kakve tražim", objašnjava dizajner zašto je baš u njemu odlučio predstaviti svoju reviju. Oči mu sjaje poput safira, njegova koža ima boju ispoliranog oraha, dok su mu zubi bijeli poput kose, a odjeven je u luksuzni mornarski kaputić od kašmira i traperice. Kaže kako se oduvijek divio britanskom stilu; njegov "eklektični duh i ekscentričnost", za koje kaže da ih se tijekom godina dotaknuo i u svome radu, zapravo se "savršeno nadopunjuju s njegovom urođenom sklonošću strogoći". No, kaže i kako u posljednje vrijeme ne crpi inspiraciju iz britanskog stila jer je to nešto što više odgovara ovdašnjoj modnoj sceni gdje su dizajneri prije svega fokusirani na rad s fotografima i stilistima, dok je njegov glavni fokus na klasičnom stilu i kreacijama koje će nositi "stvarni ljudi" u "stvarnom životu". Ističe kako se divi kreativnosti Vivienne Westwood, ali i smatra kako je vrijeme pokazalo da je ona, između ostalog, pokazala i da ima vrlo dobar osjećaj za business ako se samo sjetimo njezinih početaka s punkom. A zatim navodi i svoje omiljene britanske "mlade snage" – Erdem, Grace Wales Bonner i Simone Rocha – koji pokazuju potencijal Armanijeve dugovječnosti.


----

CIJELI INTERVJU MOŽETE PROČITATI U GRAZIA NO. 223

20.02.2018. Tekst: Rebecca Lowthorpe Fotografija: PR