Zvijezde koje su utjecale na tržište dionica

Nakon što je Kyle Jenner spustila cijenu dionice Snapchata za 6,1 posto (čitaj: 1.3 milijardi dolara) jednim tweetom i šokirala svijet, odlučili smo se prisjetiti još nekih celebrityja koji su svojim utjecajem mijenjali tržište na načine koje nismo mogli zamisliti prije ere društvenih mreža


Dok su prije brokeri i vlasnici dionica posezali za najnovijim brojem Forbesa, Wall Street Journala ili New York Timesa kako bi se odlučili što napraviti sa svojom dionicom, čini se da su danas Twitter i Instagram izvor informacija.

Naravno, malo preuveličavamo ali gotovo je nevjerojatno da jedna osoba jednim tweetom može srušiti vrijednost multimilijarderske kompanije, pa i što ako je to osoba s višemilijunskom vojskom pratitelja. Jer, u prijevodu, njezina misao ima toliku težinu da košta 1,3 milijardi dolara.

No, s druge strane možemo to shvatiti, jer je Kylie ultimativna predstavnica koristnika te iste aplikacije, pa ako ona kaže da više ne koristi Snapchat, pitanje je vremena kada će i ostatak dotadašnjih korisnika Snapchat, ukratko, dosaditi.

No, Kylie nije jedina osoba u povijesti koja je pokazala toliki utjecaj, pa pogledajmo listu još nekih “tržišnih influencera”.

DJ KHALED

Kada je DJ Khaled potpisao ugovor s kompanijom Weight Watchers kao njihov ambasador na društvenim mrežama, cijena dionica je gotovo trenutno poskočila za 7 posto!

OPRAH WINFREY

Nadovezano na istu kompaniju, Weight Watchers, dan kada su potpisali ugovor s Oprah Winfrey vjerojatno u analima kompanije oslovaljaju kao “povijesni dan” jer se taj dan cijena dionice udvostručila! I ne samo, od tada nije prestala rasti!

KENDALL JENNER

Sjećate li se ne tako davne kontroverzne kampanje za Pepsi u kojoj je Kendall Jenner bila glavno lice kampanje? Onu u kojoj banaliziraju pokret Black Lives Matter na način da je rješiv od strane Kendall Jenner tako da daje Pepsi policajcu? Iznenađujuće, ali dionice Pepsija su pale tek kada se Kendall ispričala za tu reklamu!


HILLARY CLINTON

Kada je 2015. Hillary Clinton napisala tweet o tome kako farmaceutske kompanije stavlaju cijene svojim proizvodima koje su višestruko veće od njihove realne vrijednos, cijena veliek količine farmaceutskih kompanija je pala!


MICHELLE OBAMA

Michelle je utjecala na mnogo stvari, ali jeste li znali da je utjecala i na modni svijet u vidu zarade modnih kuća? Kada je za vrijeme prve godine mandata nosila europske brendove,  cijene dionica su im prosječno skočile za 16%!

02.03.2018. Tekst: Grazia Fotografija: Guliver/Getty Images