GRAZIA ČITAONICA: Kako od sebe napraviti brend

#GIRLBOSS - Knjiga o kojoj svi pričaju dobila je hrvatsko izdanje

#ŠEFICA – Sophia Amoruso

Možda ste gledale jednu od, trenutačno, najpopularnijih serija na Netflixu#GIRLBOSS. Ako niste, što čekate? Ako jeste, onda će vas oduševiti informacija da je knjiga #ŠEFICA Sophije Amoruso upravo objavljena na hrvatskom.
Serija je bazirana na životu Amoruso, ali prati njen put samo do osnivanja genijalnog brenda Nasty Gal. Knjiga govori o počecima njezinog vrtoglavog uspona u svijetu mode, ali i upravljanju tvrtkom koja je dosegnula vrijednost od 300 milijuna dolara. U stranim medijima puno se pisalo o „bankrotu“ Nasty Gala, ali na sreću mnogih, firmu je preuzeo jedan brzorastući konkurent H&M-a, tako da nema panike za modoljupce. 

Ono što mnogi ne znaju je da se Sophia povukla iz upravljanja tvrtkom još 2014. jer joj širina posla i obveza koju donosi upravljanje višemilijunskim biznisom nisu dopuštali da se kreativno razvija, a to je uvijek bilo u srži njezinog brenda. Također, nakon Nasty Gala, Sophija je osmislila i brend #GIRLBOSS koji joj je donio titulu „istinskog glasa feminizma u 21. stoljeću“.

No, za ovu je priliku najvažnije naglasiti da je od sebe uspjela napraviti brend kakav se rijetko sreće u današnje vrijeme. Svi znamo koliko je jak brend Kim Kardashian, Beyonce i mnogih drugih popularnih zvijezda, ali one su svoju slavu izgradile – u velikoj mjeri – na izgledu i produkcijskom kapitalu koji stoji iza njih (Privatne porno uratke nećemo spominjati. Ups, upravo jesmo!).
Sophia Amoruso je sebe izgradila isključivo na temelju svog stava, talenta i karaktera. Ona jest zgodna i moderna, ali to je samo površina ispod koje se krije vrlo snažna kreativna sposobnost mlade žene koja se odlučila pobrinuti sama za sebe. Osim toga, sve što je napravila je djelo samo i isključivo njezinih ruku – sve je osmislila ona, a članovi tima priključili su se s vremenom. 

Svoju karijeru započela je prodajom vintage odjevnih komada na eBay-u, i to, komad po komad. Svoje umijeće kombiniranja raznovrsnih komada spojila je sa svojom ljubavlju prema fotografiranju te gotovo nadnaravnom energijom i sposobnošću improviziranja. Kada je trebala manekenku, odabrala je neku djevojku na ulici i platila joj hamburgerom u obližnjoj zalogajnici. Pričajte nam o snalažljivosti! Kreativnost se, gotovo uvijek, poistovjećuje sa stvaralaštvom, a zanemaruje u upravljanju životnim izazovima. Svoje djelovanje u modnom svijetu otpočetka je temeljila na akciji, a poslovni planovi i strategije došli su tek kasnije. Koliko ste puta čule da je za početak poslovanja najvažnije imati dobar poslovni plan? Kod Sophije Amoruso, uz mnoga druga uvriježena „pravila“, i ovaj je aksiom okrenut naglavačke.

Osim vrlo smiješnih i poučnih situacija u kojima se Sophia našla – o kojima u knjizi priča na prilično osviješten način – ona svoju naraciju konkretnih događaja začinjava moćnim savjetima i poslovnim uvidima koji će pomoći svakoj ženi na putu osobnog brendiranja. Uz hrpu mudrih savjeta, korisnih za posao, ali i za život općenito, Sophija se u knjizi razgolićuje te sebe nastoji otvoriti svijetu zajedno sa svim svojim manama. Ovdje namjerno nećemo otkrivati Sophijine tajne uspjeha (neke od njih nalaze se u šarmatnim ilustracijama koje smo preuzeli iz knjige, zato pripazite) kako postati #ŠEFICA, jer je, po našem mišljenju, vrlo bitno da ih čitate u sklopu priče koja ih konkretizira i razjašnjava na najjasniji mogući način.
Cure, budite svoje, pročitajte ovu knjigu, odbacite strah i pravila te postanite prave #ŠEFICE u svom životu.
(Stilus knjiga, 129,00 kn)

19.06.2017. Tekst: B.M. Fotografija: PR